dinsdag 8 september 2015

Dinsdag 1 September.

Ik ben wederom vroeg wakker en ben gebroken van het bed,om 6.30 uur even uit bed, maar toch weer even terug gegaan.
In slaap gevallen en wakker om 7.30 uur.

Daarna maar opgestaan,koffie heerlijk buiten op het terras,zo lekker rustig buiten ik geniet ervan.

We doen onze gebruikelijke ochtendritueel,ontbijt,en daarna pakken we onze spullen en gaan naar het strand.

Om 9.15 uur lopen we richting haven om daar met de public boot naar het strand te gaan.
Het varen duurt 45 min, en is werkelijk prachtig,zo door de Delta.

Uhm nee met deze bootjes zijn we maar niet mee gegaan.

Met deze dus wel,het ligt in de haven vol met bootjes, waarmee je naar het strand kunt, je kunt ook met de Dolmus bus mee, maar dit iss zoveel leuker.
Het is wachten tot de boot vol is, er gaan zo'n 25 man mee.

In korte tijd is de boot vol en we gaan varen.

Het is heel relaxed en heerlijk op het water.

Dan komen we langs de Konings graven, indrukwekkend om te zien.

Om 10.45 uur komen we aan bij het strand,ziet er lekker uit,het waait wat en voelt goed!

We springen van de boot en gaan richting strand, het is ruim,er is ook een terrasje waar je wat drinken en eten kunt kopen, douches en toiletten.

Op het strand gaan we op zoek naar bedjes en een parasol, het is nog niet druk,dus we zoeken een lekker plekje.

Het zijn houten bedjes en of het lekker ligt, nou nee dus!

2 bedjes en een parasol 3 euro.

De zee is heerlijk,en de visjes zwiepen langs je benen.

Af en toe gaan we wat drinken bij het restaurantje.
Liggen lekker en kijken mensen, af en toe komen er boten aan vanuit Marmaris, die met een excursie bezig zijn, dan mogen ze even van de boot een uurtje om te zwemmen en daarna is het hele spul weer weg.

Hier is er een die heeft haar roze regenpak aan getrokken tsja,hmm ik zeg maar niets!

Het is echt lekker op het strand, zalig briesje en als de bedden fijn waren kun je het hier heel goed uithouden.

Hier 6 km verder is de schildpadden opvang, het heet hier ook Turtle Beach in een bepaalde periode komen de schildpadden om hun eieren te leggen,we hebben de schildpadden wel zien zwemmen maar steeds te laat om een foto te kunnen maken.

Het is echt een mooi strand we hebben weleens erger gezien in Turkije.

Het zand is bloedheet, je moet echt op je slippers naar de zee lopen, en zo niet dan wil je heeeel erg hard gaan rennen.

Je kunt behoorlijk ver het water in lopen, dat is echt fijn,ook geen steentjes of kiezels, dus waterschoenen hier niet nodig.

Rond 14.45 uur hebben we het wel gehad,rapen onze spullen bij elkaar en lopen weer richting de boten,er liggen verschillende boten en die varen af en aan, ons bootje ligt er al we kunnen instappen maarrrr moeten toch nog een poosje wachten voor hij vol is,maar we hebben vakantie wat kan ons het ook schelen.

Bootje vol en gaan met die banaan.
Varen weer door de delta, en echt waar wat is dat genieten.

Eenmaal terug in Dalyan,gaan we een Doner Kebab eten bij de snackbar, en mmm wat lekker,, met kip,tomaat, ui,sla en echt goed gevuld.
Als we dat in onze .... hebben lopen we door naar Gerda's cafe voor een lekker bak koffie.

Na het genieten van de koffie gaan we weer aan de wandel richting app, lekker douchen zand van ons afspoelen en in de avond heerlijk genieten op ons terrasje, wow wat hebben we weer een zalige dag gehad.

En morgen zien we maar weer!