maandag 7 september 2015

Donderdag 27 augustus.

We rijden donderdagavond om 23.30 uur weg richting Parkfly in Aalsmeer.
Deze keer geen files onderweg.En de juiste afslag genomen.

Om 1.00 uur komen we aan bij Parkfly,alles gaat vlotjes en ze brengen ons weg naar Schiphol.

En daar volgt dus weer de check.

Maar ook dit verloopt erg vlot.
Een groot verschil met overdag vliegen of midden in de nacht.
Veel winkels zijn dicht,en het is behoorlijk rustig op Schiphol.

Een rustige vlucht, alles loopt mooi op tijd,we dutten wat,en voor we het weten landen we al op Dalaman.
Ook hier gaat alles in een prima tempo.

Het is dan toch vrijdag 28 augustus.
Het busje staat klaar, de koffers worden ingeladen en we rijden met een klein busje,waarin een man of,8 zaten richting
Dalyan.( 9.00 uur)

De chauffeur stopt onderweg bij een supermarkt koopt water en we krijgen allemaal een flesje,kan niet anders zeggen dan dat het goede service is.

Een 40 min later komen we aan bij het app, we zijn de eersten die eruit worden gegooid.
We zoeken de receptie, dat was een klein "kantoortje" en ineens kwamen er mensen van alle kanten aangelopen.

Het personeel kwam ons verwelkomen, zoiets hebben we nog nooit meegemaakt.
De kamer was nog niet klaar,en we kregen koffie aangeboden door,Yavuz,een alleraardigste Nederlandse Turk.

De koffie was overigens niet te pruimen, maar oke wel een lief gebaar.
Dus we hebben een poosje bij zwembad bar gezeten en nog een heerlijke verse jus genomen.

We hebben heerlijk zitten babbelen met Yavuz,dan krijgen we de melding dat de kamer klaar is,de tuinman neemt onze koffers mee, en wijst ons, ons app.

Eerste indruk oh wat leuk.

Nu weten we inmiddels wel,dat je in Griekenland,Spanje en Turkije niet altijd zoveel luxe hebt, nu hoeft dat ook niet voor ons,je weet goedkopere reizen dan heb je ook niet alle luxe en wij willen

dus het is ,het een of het ander.
Maar de 2e indruk was hmmmm!!!!

We proberen aan de tuinman uit te leggen of en hoe we koffie moeten zetten,hij sprak alleen een goodmorning en dat was het, we kwamen er toch uit en ja hoor daar kwam ie aan met een waterkoker.
We lopen even naar buiten het terrasje bekijken, ik kijk Theo aan en fluister stoelen, waar zijn die dan?

Ik probeer uit te leggen aan de tuinman en zak door mijn knieen waar we moeten zitten, hij steekt zijn vinger in de lucht oeff hij begrijpt me en jahoor even bij app naast ons 2 stoelen gepakt,oke dat ook weer gelukt.

De tuinman gaat weer en wij kijken even rond, trekken de kastjes open, geen koffie kopjes,1 glas , nou delen Theo en ik graag dingen hoor daar niet van, maar 1 glas wordt toch wel lastig.

Dus wij weer trippel de trippel naar Yavuz om te zeggen geen kopjes en maar 1 drinkglas, nee komt voor de bakker hoor, we krijgen 2 kopjes en een glas mee, zo wij kunnen aan de zuip.

We voelen aan het bed, pffff die is hardddd heel erg hard, dus gaan we weer aan het verbouwen,deken onder laken ,en we krijgen van onze buren er nog een deken bij.

Wat we dan onder het matras vinden zijn 6 grote veiligheidsspelden, (daar hebben we dus wel melding van gemaakt).

Nou die halen we dan toch maar even weg en leggen ze in een laadje.
Verder met het bed verbouwen.

Mijn eigen sloop mee,rare gewoonte misschien maar wel fijn whahah.

Nadat we hier mee klaar zijn,kijken we even verder rond en komen tot de ontdekking dat het een grote oude kolere bende is.

Niks klopt er,water komt niet uit de kraan maar druppelt aan de zijkant,douche scherm, hangt los,overal zijn er dingen dicht gekit,maarja we zullen het ermee moeten doen.
Ohhhh we zijn ook op zoek geweest naar het diepvriesje in de koelkast,die konden we niet vinden want die zat vrijwel dicht met ijs.

Tsja en zo eigenlijk nog meer gebreken.

Maar er zijn ook goeie dingen ,zeker wel.
Een prachtige tuin , heerlijk rustig , mooi zwembad , en een heerlijke ontspannen en gezellige relaxte sfeer.En dat maakte alles goed.

Hier was s'morgens het ontbijt,we zouden eigenlijk ons ontbijtje doen in het app, maar naar het dorp lopen was ongeveer 15/20 min, en om dat iedere dag te doen wilden we niet en hebben besloten om lekker hier te ontbijten, heerlijk zitten langs het zwembad.

Er was van alles te halen,en voor een super eter als ik ben ( not dus) was het smullen hiihhi.

Nee nee het was gewoon goed, maar ja ik lust ook bijna niets.

De tuin was super,mooie bomen, bloemen , vogels en in de avond de vleermuisjes,de uilen die je hoorde en de reuk van de bloemen.

Wij hadden hier beneden ons terrasje,met een grafzerk voor de deur,boven app waren groter, wij hadden een studio.

Uitzicht vanaf ons terrasje en da's toch helemaal niet verkeerd.

Nou we hebben onze spullen een plekje gegeven, zijn moe maar lopen toch even naar het dorp. En de wandeling naar het dorp is geweldig leuk.
Een pad langs de rivier waar allemaal terrasjes en restaurantjes zijn.

Het plaatsje Dalyan is erg gezellig,geen massa toerisme en geen opdringerige mensen die vragen of je op hun terrras wil komen zitten.

Om 16.10 uur zijn we terug, trek mijn zwempak aan en we nemen een duik in het zwembad, het is warm heel erg warm.

We gaan een hapje eten bij de bar bij het zwembad,geen puf meer om weer naar het dorp te lopen, want inmiddels zijn we al 36 uur wakker, we zijn verdorie al langer wakker dan dat we naar Amerika zouden vliegen.

En dus gaan we vroeg pitten.